Internet toepassingen nu

Internet: als je een advertentie wilt plaatsen ga je toch ook geen krant uitgeven?

Onder 241 directieleden en managers is een onderzoek gehouden naar hun mening over toepassingen van internet nu en in de toekomst. In dit artikel een aantal highlights en uiteraard ons commentaar.

Is uw reclamebureau ook conservatief, lui of star?

Nu marketing en reclamebureaus zelf geconfronteerd worden met de tucht van de markt, geven ze zichzelf kwalificaties als conservatief, lui en star. Het wordt inderdaad tijd dat de reclamewereld zich realiseert dat de markt veranderd is en hierop inspeelt. In dit artikel een analyse van de situatie en handvatten voor effectieve marketing, afgestemd op de huidige markt.

Uw volgende stap in de e-commerce

Ook de invoering van e-commerce verloopt volgens een aantal groeistadia, die ieder bedrijf moet doorlopen. Laat u zich niet gek maken door uw leveranciers, maar volg een gezond groeiscenario.

Model om uw internetstrategie te bepalen via uw marketingmix

Marketeers hebben doorgaans in de echte wereld een doordachte en creatieve multichannel strategie om hun producten en diensten te profileren. Wat betreft hun internetstrategie echter, laten ze zich vaak beperken door de techniek en kijken niet verder dan hun bedrijfswebsite, wat resulteert in hoge kosten en te weinig rendement. In dit artikel meer over de mogelijkheid gebruik te maken van de channels die internet biedt om doelgroepen gericht te benaderen.

Internettrends die cool zijn en de impact hiervan op uw marketing

Juist de communicatieve mogelijkheden van internet zijn nu nog cool en zij groeien waanzinnig snel. Daarmee wordt de afstand van intenet tot de traditionele media in sneltreinvaart groter. Bedrijven die hier niet tijdig op inspelen, kunnen verrast worden door wat er in de blogsphere over hen geschreven wordt.

Focus is de kern van internet marketing communicatie

Dat voor het succesvol gebruik van internet als marketing en verkoopkanaal inzicht nodig is van strategisch tot en met operationeel niveau hebben we de afgelopen vijf jaar ervaren. Dat dit geleid heeft tot inzichten die haaks staan op wat gangbaar is, heeft u in diverse publicaties in onze kennisbank al kunnen lezen. Als u het lef heeft om doelwit te worden van onze kritiek, dan helpen we u heel graag.

E-kwaliteit

De snelheid, die nodig is bij het opzetten van e-business initiatieven en de risico’s, die dit soort trajecten bedreigen, vereisen een nadrukkelijke pro-actieve kwaliteitszorg op projectniveau. Het is niet voor niets, dat meer dan de helft van dit soort trajecten mislukt. (MS Powerpoint)

Hoe kom ik op het goede moment bij nieuwe klanten aan tafel

Nu netwerken opdrogen, bestaande klanten minder besteden en mailings, cold calling en beurspresentaties steeds minder goede leads voor nieuwe klanten opleveren, zien veel bedrijven hun business teruglopen of hun verkoopkosten sterk toenemen. Wat is er eigenlijk aan de hand en hoe kunt u uw acquisitie weer succesvol maken?

E-Commerce: Meer dan een website

E-business en de invloed op al uw bedrijfsprocessen, leveranciers, afnemers en omgevingsfactoren.

Aandachtspunten e-commerce website

Een checklist met aandachtspunten en tips, voor als u met uw website aan e-commerce wilt doen.

Waarom Sales en Marketeers niets van internet snappen

Omdat de meeste sales en marketeers gericht zijn op het verkoopproces en internet een medium is, waar een koopproces plaatsvindt, gericht op de kopersmarkt, zijn de meeste internetsites gericht op de marketing en verkoop van producten en diensten weinig succesvol. In dit artikel wordt ingegaan op het koopproces van de klant en de wijze waarop men dat via internet kunt managen.

ADSL, DSL, Breedband Internet

ADSL, DSL, Breedband Internet, Fast Internet Access: Uitleg, trends en issues in Jip-en-Janneke-taal.