Management issues of ICT?

Natuurlijk wil het MKB geen ICT

Het MKB wordt vaak betiteld als dom omdat het MKB minder in ICT investeert dan het grootbedrijf. In dit artikel wordt ingegaan op waarin de MKB-er afwijkt van andere bedrijven en onder welke condities het MKB inderdaad de groeimarkt kan worden voor ICT leveranciers in de komende jaren.

Besparingen door gebruik van professionele SLA`s

Bij het opstellen van een SLA wordt vaak gebruik gemaakt van standaard Service Level Agreements. Door het kiezen van een verkeerde insteek echter kan een gewenste besparing al snel omslaan in ongewenste extra uitgaven. Het probleem en de kosten van een SLA zitten namelijk niet in het opstellen van het SLA, maar in de naleving ervan. Dit artikel maakt duidelijk dat door het op maat maken van een SLA en het daarbij weglaten van overbodige delen, vaak tientallen procenten kunnen worden bespaard.

Meer Telecom voor minder geld

Organisaties moeten continu hun communicatie verbeteren. Dit hoeft echter geenszins te betekenen dat de telecommunicatie infrastructuur steeds vervangen moet worden. Uitgangspunt hierbij: niet de techniek, maar de wensen, behoeften en ambities van de klant, die uitgaande van de aanwezige infrastructuur, snel, schaalbaar en tegen minimale kosten gerealiseerd kunnen worden. Op deze manier kan de economische levensduur van uw communicatiemiddelen veel hoger zijn dan veel aanbieders u willen laten geloven. 

Informatiebeveiliging en business continuity: hype, aansprakelijkheid of pragmatiek?

Bij vraagstukken op het gebied van informatiebeveiliging wordt te vaak gewezen op het gebrek aan awareness bij het management. Uit gesprekken met managers echter blijkt dat die awareness er wel degelijk is, mits het daadwerkelijk gaat om management issues. Dit artikel bevat een hand-out van de presentatie, die u via een web seminar kunt volgen.

Model om uw internetstrategie te bepalen via uw marketingmix

Marketeers hebben doorgaans in de echte wereld een doordachte en creatieve multichannel strategie om hun producten en diensten te profileren. Wat betreft hun internetstrategie echter, laten ze zich vaak beperken door de techniek en kijken niet verder dan hun bedrijfswebsite, wat resulteert in hoge kosten en te weinig rendement. In dit artikel meer over de mogelijkheid gebruik te maken van de channels die internet biedt om doelgroepen gericht te benaderen.

ICT beheer, niet alleen op de ICT afdeling

Effectief ICT-beheer betekent dat de business altijd op een effectieve en efficiente wijze ondersteund moet worden. ITIL is mooi en aardig maar de benodigde flexibiliteit voor de business mag niet stuklopen op beperkte flexibiliteit van de ICT-afdeling. In dit artikel meer over de uitgangspunten voor de business en de verdeling van verantwoordelijkheden.