Uw ICT-afdeling als productiebedrijf
Gebruikerstevredenheid: uitbesteden en ontwikkelen?
Steeds meer verwachten gebruikers dat hun ICT werkt als een gewoon bedrijfsmiddel. Zit u met een moeilijk beheersbare infrastructuur uit het verleden? Dan kunt u door uitbesteden èn ontwikkelen tegelijkertijd de gebruikerstevredenheid vergroten en geld genereren voor innovatie.
ICT kosten: meer doen met hetzelfde geld en in minder tijd
Het belang van ICT neemt weer toe. De afhankelijkheid ervan wordt steeds groter en de eisen aan ICT steeds omvangrijker. Deze ontwikkelingen raken ook het MKB volop. Door de grotere rol van ICT in de bedrijfsvoering moet men investeren in mensen en/of middelen. Tegelijkertijd blijft de sterke nadruk op beheersing van ICT kosten. Dit artikel gaat in op de vraag die dan rijst: hoe doe je dat?
Beschikbaarheid van functionaliteit: dat is wat telt!
Elke organisatie maakt gebruik van ICT. Eigenlijk wordt daarbij altijd uitgegaan van de veronderstelling dat de ICT componenten gewoon beschikbaar zijn als men die wil gebruiken. Maar wat is nu eigenlijk die beschikbaarheid? In dit artikel wordt gekeken naar verschillende aspecten die een rol spelen bij het bepalen van de (eisen aan de) beschikbaarheid. En bij het vaststellen van de daarvoor vereiste investeringen. Bij het bepalen van de eisen voor beschikbaarheid van ICT componenten kan men ook onderzoeken hoe afspraken geformuleerd kunnen worden over beschikbaarheid van functionaliteit.
De sourcing piramide als hulp bij uw uitbesteding
Hoe gaat u bepalen welke taken u het best kunt uitbesteden? Een prima hulpmiddel hiervoor is de sourcing piramide. Daarmee wordt het denken en praten over outsourcing meer gestructureerd. Door expliciet zichtbaar te maken waar bepaalde ICT voorzieningen in de piramide thuishoren, wordt heel helder wat u zelf kunt of moet blijven doen en wat u kunt uitbesteden. Het is een gestructureerd proces om vast te stellen wat voor u de optimale mix is tussen uitbesteden en zelf doen.
Optimale mix van outsourcing en zelf doen voor het MKB
Er worden vaak zware eisen gesteld aan ICT afdelingen. Meer doen met hetzelfde (of minder) geld, innovatief zijn bij ondersteuning van de bedrijfsprocessen, sneller reageren op veranderde omstandigheden en nog veel meer. Outsourcing of uitbesteding van ICT taken is, ook voor het MKB, nog steeds een goede optie. Door een optimale mix van uitbesteden en zelf doen is het mogelijk om aan de gestelde eisen te voldoen en nog volop innovatief bezig te zijn.
Processen en verantwoordelijkheden: meer dan alleen ITIL
Ook bij uitbesteding biedt ITIL een gemeenschappelijk kader voor alle beheeractiviteiten. In dit artikel wordt geschetst hoe die beheerprocessen er uitzien. En wat er, met ITIL als procesbenadering, moet gebeuren om de gewenste kwaliteit van de ICT-diensten te kunnen leveren. Ook worden nog enkele andere processen aangestipt. Hoe vervolgens de verantwoordelijkheden voor die processen worden verdeeld en bij wie ze worden belegd is een extra dimensie naast ITIL.
Hardware vervanging: snel en gecontroleerd
De oplostijd bij een hardware storing bestaat meestal uit twee delen: vervangen van de defecte component (hardware) en installatie van programmatuur en/of het terugzetten van data (software). Om de oplostijd te kunnen garanderen zijn standaard hardware garanties vaak niet toereikend. Binnen een bepaalde tijd moet de betreffende defecte component gerepareerd of vervangen zijn. Hoe zorgt u dat dit snel en gecontroleerd (ook qua kosten!) gebeurt? In dit artikel een handreiking daarvoor.
Server based Computing – SBC
SBC – het wat en waarom
Dit artikel gaat in op het ontstaan van Server Based Computing als antwoord op de wildgroei en onbeheersbaarheid van lokale bedrijfsnetwerken en beschrijft de voordelen. Server Based Computing kan een oplossing zijn voor organisaties die voor hun bedrijfsuitoefening sterk afhankelijk zijn van hun computernetwerk en daar hoge eisen aan stellen, maar tegelijkertijd de behoefte hebben de kosten te beperken en te beheersen. Ook als uw organisatie vaak problemen ondervindt bij het onderhoud van het bedrijfsnetwerk of als de kosten daarvan moeten worden teruggedrongen, is Server Based Computing een optie. (MS Word)
Citrix niet meer van deze tijd?
Dat het concept van Server Based Computing (SBC) in de komende jaren het cliënt server model gaat vervangen is evident. Citrix is hierin baanbrekend geweest, maar bevat teveel nadelen om de echte doorbraak te bewerkstelligen.
De Citrix killer
Citrix heeft teveel nadelen en kost te veel om de drager te zijn van Server Based Computing (SBC). De oplossing via de Microsoft Sharepoint Portal Server met het webpart Hello WWWorld is meer toekomstvast, gebruikersvriendelijker en vooral goedkoper.
Server Based Computing voor Gemeenten
De gemeenten in Nederland en de ICT-ontwikkelingen in de wereld hebben een belangrijk spanningsveld: de overheid en burgers dwingen steeds meer vragen en antwoorden af. De overheid dwingt de gemeenten in een bepaalde richting. De burger wordt kritischer en mondiger. De gemeenten moeten efficienter en kosteneffectiever gaan werken door de toenemende druk op het gemeentelijk apparaat. De uitdaging rondom de informatievoorziening en de plaats hierin van ICT is groter dan ooit. Wat is er aan de hand en wat nu te doen.
Dienst Opstellen plan SBC
Aanbieding voor het opstellen van een plan voor de implementatie van server based computing, waardoor een kostenbesparing van 25% gerealiseerd kan worden op basis van no-cure-no-pay.
SBC – wanneer interessant
Server Based Computing (afgekort SBC) is een netwerktechnologie die ervoor zorgt dat alle gegevens en programma’s die u in uw organisatie gebruikt, voor 100% worden geïnstalleerd op één of meerdere centraal opgestelde servers. Werkstations bevatten niet langer programma’s of gegevens van gebruikers en werken alleen nog als communicatiemiddel. Dit artikel beschrijft de strategische voordelen die door toepassing van Server Based Computing binnen handbereik komen en wanneer Server Based Computing interessant is voor uw organisatie.
Standaardisatie informatieontsluiting
Zin en onzin van ICT wereldstandaards
Moeten we ongelukkig zijn met de vorming van een wereldstandaard? Met de dominantie van de spelers die deze wereldstandaard financieren en daardoor dus maken? Welke spelers zijn er eigenlijk? Wat kost het, en wat voor risicos lopen we als we de vrijheid verkiezen om eigen spullenboel te financieren en te gebruiken? Dit artikel geeft een antwoord op deze vragen.
Citrix niet meer van deze tijd?
Dat het concept van Server Based Computing (SBC) in de komende jaren het cliënt server model gaat vervangen is evident. Citrix is hierin baanbrekend geweest, maar bevat teveel nadelen om de echte doorbraak te bewerkstelligen.
ICT: van moeilijkheden naar mogelijkheden
Uw huidige infrastruktuur: wordt zelden bekeken, maar een backbone van uw businessprocessen. Denkt u zich eens in als het netwerk zou uitvallen. Hoe afhankelijk bent u geworden van deze backbone en wat is uw span of control ervan? Heeft u de juiste en goedkoopste standaard? Zijn uw werkplekken flexibel genoeg voor uw medewerkers? Beveiliging heeft altijd uw aandacht, natuurlijk, maar wat kost het u? Uw huisleverancier is een goede metgezel, denkt u dat of weet u dat? Dit artikel geeft antwoord op deze vragen.
De Citrix killer
Citrix heeft teveel nadelen en kost te veel om de drager te zijn van Server Based Computing (SBC). De oplossing via de Microsoft Sharepoint Partal Server met het webpart Hello WWWorld is meer toekomstvast, gebruikersvriendelijker en vooral goedkoper.
Leased Line: is dat beleid of is er over nagedacht?
Er zijn een aantal leveranciers in Nederland die de toon zetten voor de noodzakelijke verbindingen op het Internet. Daarnaast zijn er de leveranciers (ze noemen zich providers) die eigenlijk alleen maar de verbinding verzorgen tussen uw eigen lijntje en het Internet. Het rare is dat de snelheden niet bepaald worden door de providers maar door de inkoop van deze providers bij de netwerk leveranciers. Snapt u het nog? Maar er is een snel, veilig en kostenbesparend alternatief voor het huidige concept voor internetverbindingen. In dit artikel meer hierover.
Inventarisatie infrastructuur en licenties
Momenteel zien we dat veel bedrijven de hand op de knip houden, als het gaat om ICT investeringen. In dit artikel geven we aan hoe u uw eigen infrastructuur in kaart brengt en een blauwdruk verkrijgt van alles wat u nodig heeft om uw infrastructuur in te richten: hardware, licenties en ‘ACT’ (diensten) Een onderzoek naar bestaande hardware en bestaande licenties binnen bedrijven heeft namelijk aangetoond, dat bedrijven gemiddeld 40% kunnen besparen op de aanschaf van nieuwe hardware en nieuwe licenties door kritisch te kijken naar hetgeen voorradig is en bestaat binnen het bedrijf en vervolgens gericht te investeren.
Wat is Sharepoint Portal Server?
Sharepoint is geen software in die zin dat het een ‘enabler’ is voor het ontsluiten van al uw informatiebronnen en applicaties. Sharepoint is een wezenlijk onderdeel van uw infrastructuur, zoals u dat nu met Microsoft Office ervaart. In dit artikel bespreken we een aantal belangrijke onderdelen van de Sharepoint Portal Server.
Accountant: Had ik maar een eerlijk vak geleerd
Waarbij denkt u als we het woord Accountant noemen. Bouwfraude? Ahold? Of denkt u aan die hardwerkende mensen die zorg dragen voor: zorgvuldigheid!, netheid!, betrouwbaar! Hoe het ook zij, het blijkt dat enkelen het imago van de accountants in 2003 een flinke deuk hebben bezorgd. Met als gevolg dat accountants iets hebben goed te maken. ICT helpt hen daarbij: betrouwbare cijfers, snelheid, kwaliteitscontrole van inkomend tot uitgaand, van nu tot 5 jaar terug door 1 druk op de knop.
Dienst: Opstellen plan ICT-infrastructuur
In dit artikel een aanbod om tegen een vast bedrag uw infrastructuur te inventariseren en een plan op te stellen, waarmee u binnen uw organisatie kunt aangeven waar mogelijke besparingen gerealiseerd kunnen worden.
Dienst Opstellen plan SBC
Aanbieding voor het opstellen van een plan voor de implementatie van server based computing, waardoor een kostenbesparing van 25% gerealiseerd kan worden op basis van no-cure-no-pay.
Dienst Opstellen plan Communicatie
In het artikel ‘Leased Line: is dat beleid of is daar over nagedacht?’ is beschreven hoe u snel kunt besparen op uw infrastructuur middels een relatief eenvoudige implementatie. De dienst ‘Opstellen plan communicatie’ levert u een inventarisatie van uw huidige situatie en een overzicht van besparende maatregelen, met uiteraard een businesscase. Natuurlijk geven we een no-cure-no-pay garantie op een ROI van 6 maanden.
System Service Management
Na afsluiten van de SLA wordt naleven ervan belangrijk
Er wordt volop aandacht gegeven aan het afsluiten van een SLA. En daarna komt de uitdaging om die afspraken waar te maken. Bij het uitvallen van bedrijfskritische systemen zullen belangrijke processen worden verstoord. Een geautomatiseerde systeemcontrole is dan essentieel om de Service Level afspraken te kunnen (blijven) waarborgen. Monitoring m.b.v. een daartoe specifiek ingericht tool kan heel gericht de systeembeheertaken ondersteunen. Zeker als dat tool de echte uitzonderingssituaties onmiddellijk signaleert en de systeembeheerder direct alarmeert, ongeacht waar deze zich bevindt.
Kennis en ervaring van systeembeheerders optimaal benutten
Door het inzetten van hulpmiddelen kan de kennis en ervaring van systeembeheerders optimaal worden benut. Met een goede systeem monitor kunnen routinezaken geautomatiseerd worden afgehandeld. Met vaste scenario’s worden standaardstappen afgelopen op een standaardmanier. Na het opzetten van die standaardstappen is het niet meer nodig om hiervoor opnieuw tijd en inspanning van een beheerder te vragen. Dus blijven alleen nog echte problemen, fouten die zelden voorkomen en complexe storingen voor de systeembeheerders over. De uitdaging blijft daardoor voor hen aanwezig.
Systeembeheer hoeft niet complex te zijn
Bij systeembeheer spelen veel verschillende zaken, zowel qua complexiteit als qua niveau en ernst van verstoringen. Door de systeemprogrammatuur, allerlei gebruikte tools en ook door de applicaties kan een overvloed aan berichten, system messages, worden gegenereerd. Is het te voorkomen dat de systeembeheerder wordt opgezadeld met het totale pakket aan berichten? Er zijn gelukkig mogelijkheden om met goede gereedschappen uw systeembeheerder te ontlasten en ervoor te zorgen dat systeembeheer niet complex is.
Maximale beschikbaarheid met minimale inzet van systeembeheer
De afhankelijkheid van ICT blijft toenemen. Uitbreiding van systemen zonder evenredige uitbreiding van beheercapaciteit kan, mits men de juiste hulpmiddelen heeft. Door met behulp van tools systeembeheerders alleen in te zetten voor echte problemen kan er met minimale inzet heel veel werk worden verzet. Ook multi-platform omgevingen kunnen adequaat worden beheerd met een optimale combinatie van systeembeheerders en effectieve systeemmanagement gereedschappen.
Cannondale fietst veilig met Pager/Control
Informatie uit het persbericht over de inzet van de systeemmonitor bij Cannondale.
ING Commercial Finances installeert Pager/Control
Beknopte weergave van een persbericht dat eind december 2005 is uitgegaan over de inzet van de systeemmonitor bij ING Commercial Finances.
Eerst zien en dan geloven: Pager/Control gratis een maand op proef
Om een goed beeld te krijgen van deze systeem monitor kunt u Pager/Control gratis een maand lang uitproberen in uw eigen omgeving. Tijdens deze periode krijgt u gratis ondersteuning van de helpdesk. Met een code kunt u alle software en handleidingen voor Pager/Control downloaden, inclusief de installatie instructies.
Internet toepassingen nu
Internet: als je een advertentie wilt plaatsen ga je toch ook geen krant uitgeven?
Onder 241 directieleden en managers is een onderzoek gehouden naar hun mening over toepassingen van internet nu en in de toekomst. In dit artikel een aantal highlights en uiteraard ons commentaar.
Is uw reclamebureau ook conservatief, lui of star?
Nu marketing en reclamebureaus zelf geconfronteerd worden met de tucht van de markt, geven ze zichzelf kwalificaties als conservatief, lui en star. Het wordt inderdaad tijd dat de reclamewereld zich realiseert dat de markt veranderd is en hierop inspeelt. In dit artikel een analyse van de situatie en handvatten voor effectieve marketing, afgestemd op de huidige markt.
Uw volgende stap in de e-commerce
Ook de invoering van e-commerce verloopt volgens een aantal groeistadia, die ieder bedrijf moet doorlopen. Laat u zich niet gek maken door uw leveranciers, maar volg een gezond groeiscenario.
Model om uw internetstrategie te bepalen via uw marketingmix
Marketeers hebben doorgaans in de echte wereld een doordachte en creatieve multichannel strategie om hun producten en diensten te profileren. Wat betreft hun internetstrategie echter, laten ze zich vaak beperken door de techniek en kijken niet verder dan hun bedrijfswebsite, wat resulteert in hoge kosten en te weinig rendement. In dit artikel meer over de mogelijkheid gebruik te maken van de channels die internet biedt om doelgroepen gericht te benaderen.
Internettrends die cool zijn en de impact hiervan op uw marketing
Juist de communicatieve mogelijkheden van internet zijn nu nog cool en zij groeien waanzinnig snel. Daarmee wordt de afstand van intenet tot de traditionele media in sneltreinvaart groter. Bedrijven die hier niet tijdig op inspelen, kunnen verrast worden door wat er in de blogsphere over hen geschreven wordt.
Focus is de kern van internet marketing communicatie
Dat voor het succesvol gebruik van internet als marketing en verkoopkanaal inzicht nodig is van strategisch tot en met operationeel niveau hebben we de afgelopen vijf jaar ervaren. Dat dit geleid heeft tot inzichten die haaks staan op wat gangbaar is, heeft u in diverse publicaties in onze kennisbank al kunnen lezen. Als u het lef heeft om doelwit te worden van onze kritiek, dan helpen we u heel graag.
Focus is de kern van internet marketing communicatie
Dat voor het succesvol gebruik van internet als marketing en verkoopkanaal inzicht nodig is van strategisch tot en met operationeel niveau hebben wij de afgelopen vijf jaar door schade en schande ervaren. Dat dit geleid heeft tot inzichten die haaks staan op wat gangbaar is, heeft u in diverse publicaties in onze kennisbank al kunnen lezen. Als u het lef heeft om doelwit te worden van onze kritiek, dan helpen we u heel graag.
E-kwaliteit
De snelheid, die nodig is bij het opzetten van e-business initiatieven en de risico’s, die dit soort trajecten bedreigen, vereisen een nadrukkelijke pro-actieve kwaliteitszorg op projectniveau. Het is niet voor niets, dat meer dan de helft van dit soort trajecten mislukt. (MS Powerpoint)
Hoe kom ik op het goede moment bij nieuwe klanten aan tafel
Nu netwerken opdrogen, bestaande klanten minder besteden en mailings, cold calling en beurspresentaties steeds minder goede leads voor nieuwe klanten opleveren, zien veel bedrijven hun business teruglopen of hun verkoopkosten sterk toenemen. Wat is er eigenlijk aan de hand en hoe kunt u uw acquisitie weer succesvol maken?
E-Commerce: Meer dan een website
E-business en de invloed op al uw bedrijfsprocessen, leveranciers, afnemers en omgevingsfactoren.
Aandachtspunten e-commerce website
Een checklist met aandachtspunten en tips, voor als u met uw website aan e-commerce wilt doen.
Waarom Sales en Marketeers niets van internet snappen
Omdat de meeste sales en marketeers gericht zijn op het verkoopproces en internet een medium is, waar een koopproces plaatsvindt, gericht op de kopersmarkt, zijn de meeste internetsites gericht op de marketing en verkoop van producten en diensten weinig succesvol. In dit artikel wordt ingegaan op het koopproces van de klant en de wijze waarop men dat via internet kunt managen.
ADSL, DSL, Breedband Internet
ADSL, DSL, Breedband Internet, Fast Internet Access: Uitleg, trends en issues in Jip-en-Janneke-taal.
Internet dromen zijn bedrog
E-strategie model
Een model om te komen tot een samenhangende en succesvolle e-strategie door een consistent marketing- en verkoopproces, door vertrouwen te wekken in de transactie, en door een adequate logistieke afhandeling en oog voor het noodzakelijke veranderingsproces. Dit artikel is geldig voor leveranciers van producten en standaarddiensten.
Internetrecht en beveiliging transacties
De formele, objectieve aspecten van internettransacties met o.a. bewijskracht op internet, SSL, SET en het beveiligen van de e-business organisatie zelf. De geldigheid beperkt zich in feite tot webwinkels. Daarnaast zijn er aspecten bruikbaar voor bedrijven die formele informatie uitwisselen via internet.
Vertrouwen wekken in een internettransactie
De consument zal alleen een transactie sluiten via internet als u zijn vertrouwen weet te winnen en hij u geloofwaardig vindt. Ook dit artikel is gericht op webwinkels met standaardproducten bestemd voor de consument.
27 Lessons Learned inzake opzetten van een e-commerce website
Het opzetten van een e-commerce website is als het openen van een nieuwe vestiging. Lessons learned, die u kunnen helpen bij een succesvolle opening. De lessen zijn nog steeds geldig maar zijn toegespitst op B2C e-business. Voor andere internet toepassingen (60-80% van de bedrijven) is een vertaalslag nodig.
Geen SLA maar ICT Service
Hoe kun je zonder en met ICT werken
Voor de meeste organisaties is ICT nu niet bepaald hun ‘core business’. Toch zit de toepassing van ICT steeds meer verweven in de hele bedrijfsvoering. Hoe kun je wel met ICT werken en de voordelen ervan benutten, maar tegelijkertijd zoveel mogelijk ellende en kosten hiervan vermijden. Door gebruik te maken van ‘outtasking’ kunnen de zorgen worden vermeden en de kostenaspecten worden beheerst.
U wilt geen SLA maar ICT Service
Wat heeft u nodig aan IT om uw bedrijfscontinuïteit te waarborgen? U bent waarschijnlijk ook niet geïnteresseerd in dure SLA’s maar in oplossingen, wanneer deze door u gevraagd worden. U wilt geen SLA’s maar duidelijke afspraken en resultaatverplichting. Belangrijk om ierbij tot deze oplossing te komen is flexibiliteit!
Dienstbeschrijving Kostenbesparing ICT beheer
Business management bekijkt ICT nog al eens als een kostenpost. Aan de andere kant heeft de ICT organisatie moeite om haar toegevoegde waarde aan te tonen aan het business management. Door het vereenvoudigen van beheer door standaardisering, geautomatiseerde en remote beheeroplossingen kan een aanzienlijke kostenreductie worden gerealiseerd. Uw ICT organisatie levert hierdoor zichtbaar een bijdrage aan de bedrijfsdoelstellingen waardoor de toegevoegde waarde van ICT gemakkelijker aangetoond kan worden aan het business management.
Aanpak ICT beheer met garantie
Hoe kunt u uw ICT beheer kosten gegarandeerd verlagen? En hoe krijgt u in 6 maanden gegarandeerd of remote beheer voor u kostenbesparing en toegevoegde waarde heeft of niet? Met behulp van een adviesrapport wordt precies voor uw situatie aangegeven hoe een maximale kostenbesparing op uw beheer bereikt kan worden. Een aanpak van uw ICT beheer mét garantie dus!
Opleiden naar Resultaat
Kosten en baten van opleiding in ICT
De ICT-wereld is veranderd. ICT is weer met beide benen op de gond komen te staan. Investeringen in ICT worden tegen het licht gehouden. In dit kader voldoet ook vaak het klassieke model voor ICT-opleidingen niet meer. Bedrijven zijn op zoek naar meer kosten efficiënte manieren van opleiden. In dit artikel worden een aantal mogelijkheden besproken, als uw ICT-afdeling te klein is om voor alle toepassingen kennis in huis te hebben en te beheren.
Certificeren van ICT personeel is niet waardevast
De afgelopen jaren lieten we ons opjagen door alles en iedereen te willen certificeren. Maar hoe rendabel is het om uw ICT’ers opleidingen te laten volgen? Wat is de effectiviteit van de opleidingen? En voor wie is het certificaat belangrijk? Voor u als ICT manager of voor uw medewerker, die er zijn CV mee opkrikt en vervolgens vertrekt voor een nog grotere lease auto? Worden uw investeringen wel terugverdiend? Zijn er alternatieven?
Is opleiden in ICT nog wel van deze tijd?
Voor ICT geldt een nieuwe realiteit en dat betekent dat ook andere eisen gesteld moeten worden aan opleidingen, leveranciers en aan medewerkers. Centraal hierin moet weer het bedrijfsbelang en de behoefte van de ICT-afdeling staan en niet het belang van de medewerker of het opleidingsinstituut.
De cursus moet niet over de software gaan, maar over de oplossing
Opleiden is een mooi onderwerp om medewerkers binnen te halen en te binden. Maar opleiden staat te vaak geïsoleerd in de onderneming. De ICT-medewerker zou veel meer een brug moeten slaan tussen enerzijds de techniek en anderzijds de door gebruiker gewenste aanpassingen.
E-Learning:Hype of luchtballon
De snelle ontwikkelingen in ICT-land noodzaken ICT’ers voortdurend hun kennis bij te spijkeren. E-learning leek een tijd lang de methode hiervoor te worden. Maar e-learning voldeed niet aan de hoge verwachtingen die men ervan had. De nadruk bij e-leren lag vaak te veel op techniek en te weinig op inhoud. E-learning kan in combinatie met andere leermiddelen binnen een totaal opleidingsprogramma een zeer efficiënte manier van leren zijn, mits er voldoende aandacht is voor het uiteindelijke doel van de opleiding: het creëren van toegevoegde waarde van de ICT-afdeling voor de gebruiker.
Resultaatgericht opleiden in ICT
Veel ICT-afdelingen zijn te klein om de kosten van ICT-oplossingen terug te kunnen verdienen. ‘Learning by doing’ is een oplossing voor dit probleem. Onder leiding van een ervaren coach wordt een project opgestart, met als doel het gewenste resultaat te behalen. De coach draagt die kennis over die voor de organisatie zinvol is om in huis te hebben en de door de medewerkers opgedane kennis wordt in de eigen organisatie geborgd en zo herbruikbaar voor komende projecten, personeelswisselingen enz. Voor het overige steekt de coach zelf zijn handen uit de mouwen.
Aanpak `learning by doing`
‘Learning by doing’ kent een aanpak die helemaal op uw eigen bedrijfssituatie kan worden toegespitst. Allereerst wordt uw eigen situatie in de vorm van een matrix met rollen en kennisgebieden in beeld gebracht. Aan de hand van deze matrix wordt ook de gewenste situatie beschreven. Zo ontstaat een discussiemodel dat als basis dient voor het op te stellen coachingstraject. In dit artikel meer.
Cursus portfolio
Voor uw medewerkers die snel ingewerkt moeten worden, ICT opleidingen op een cursuslocatie bij u in de buurt, waarbij het praktische aspect de boventoon voert. Verzorgd worden o.a. diverse trainingen op het gebied van Microsoft Windows (NT, XP, 2000 en 2003) en Office, trainingen op het gebied van software-engineering (.NET, MS Visual Basic, MS Visual Interdev, ASP, UML, OO programmeren en JAVA) en tevens ITIL trainingen.